Қазақстанда бензин бағасы қымбаттай бермек. LS-ке бұл болжамды энергетика саласындағы сарапшылар айтты.
Экономист Сергей Смирнов LS-ке Қазақстанның оңтүстігіндегі ЖЖМ тапшылығын түсіндіре отырып, бензин құнын арттыру үшін ұсынысты жасанды түрде төмендету нұсқасы жоққа шығарылмайтынын атап өтті.
"Әрқашан бір зауыт тоқтаған кезде, қазіргі уақытта Шымкент МӨЗ-де проблемалар туындайды. Мемлекет қажетті қорлар құрылғанын айтады. Бұл бағаны көтеру үшін жасанды түрде жасалған болуы мүмкін", – деп түсіндірді Смирнов.
Экономист 2025 жылы ЕАЭО-да бірыңғай энергетикалық нарық жұмыс істей бастайтынын түсіндірді. Осыған байланысты Одаққа мүше барлық елдерде жанармай бағасы біртіндеп теңестіріледі. Қазақстан жағдайында баға өседі.
Осыған байланысты Қазақстанның оңтүстігінде бензин көлемі қалпына келтірілгеннен кейін бағаның төмендеуі күтілмейді.
"Ресейде Еуро-4-ке ауысқан кезде бізде отын тек бір рет ғана арзандады, ал Қазақстанда Ресейге келе алмайтын Еуро-3 бензині қалды. Қалған уақытта құны тек көтерілді", – деді Смирнов.
Сарапшы биылғы жылы Павлодар мұнай-химия зауыты мен Атырау МӨЗ де жоспарлы жөндеуге кетуі мүмкін екенін айтты. Осыған байланысты аталған өңірлерде бензиннің іркілісі мен тапшылығын да күтуге болады.
Экономист Арман Байғанов Қазақстанның оңтүстігінде ұсыныстың төмендеуі көрші елдерге кетуімен байланысты деген пікір білдірді.
"ШМӨЗ-ді жоспарлы жөндеу кезінде дайындалған резервтік көлемдерге қарамастан, шекара маңындағы өңірлерге ЖЖМ кету мүмкіндігі бар. Қырғызстан мен Өзбекстанда бензин қазақстандық бензинге қарағанда қымбат, отын ол жаққа басқа да жолдармен кетіп қалуы мүмкін", – деді Байғанов.
Сондай-ақ, жанармай бағасы өсетінін атап өтті. LS сұхбаттасушысының айтуынша, бұған тауарлар мен қызметтер бағасының өсуі себеп болады. Осыған байланысты саладағы қызметкерлер жалақыны көтеруі керек, бұл отынның өзіндік құнына әсер етеді. Сонымен қатар, бағаның көрші елдермен айырмашылығы оның өсуіне де ықпалын тигiзбек.