Қазақстанда шағымдар үшін бірыңғай терезе пайда болады

29% тұтынушылардың құқығы жылына жеті реттен жиі бұзылды

6 февраля 2020 года

Қазақстанда "бір терезе" қағидаты бойынша тұтынушылардан шағым қабылдау үшін бірыңғай ақпараттық жүйені енгізу ұсынылады, деп хабарлайды LS.

Сауда және интеграция вице-министрі Қайрат Төребаевтың айтуынша, елімізде тұтынушылардың, сатушылар мен мемлекеттік органдардың өзара іс-қимылының нақты регламенті жоқ.

"Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы жаңа заң жобасы "бір терезе" қағидаты бойынша тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында шағымдарды қабылдаудың бірыңғай ақпараттық жүйесін құруды көздейді. Бұл тұтынушыларды қорғаудың барлық шараларын бір жерде шоғырландыруға, шағымды дайындау процедурасын жеңілдетіп, арзандатуға және оны құзыретті мекемелерге жіберуге, сондай-ақ барлық өтініштерді қарап нәтижелерін цифрлауға мүмкіндік береді", - деді ол.

Бұдан басқа, тұтынушылардың ыңғайлылығы үшін осы ақпараттық жүйеде даулар мен қызмет көрсету саласына байланысты бірқатар типтік шағым нысандары, сондай-ақ қорғаушылардың тізбесі мен байланыстары орналастырылатын болады, деп толықтырды вице-министр.

 "Сондай-ақ, жүйе кез келген сотқа дейінгі реттеу субъектісіне немесе мемлекеттік мекемеге қолжетімділікті қамтамасыз етеді. Ұсынылған шағымдарды беру және қарау процесін автоматтандыру кезең-кезеңімен "осы жерде және қазір" қағидаты бойынша дауды тез және тиімді шешудің ауқымды онлайн-тұғырнамасына ауысады. Ал келіп түскен ақпаратты жинау мен өңдеу тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында тиімді мемлекеттік саясатты қалыптастыру үшін сарқылмайтын көз болады",- деп есептейді ол.

Заң жобасында тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесіне қатысушылардың да жауапкершілігін күшейту қарастырылған. Осылайша, тауарларды өткізу орындарындағы бұзушылықтардың алдын алу үшін уәкілетті орган мен сотқа дейінгі реттеу институттарының байланыстары орналастырылатын болады.

"Жосықсыз кәсіпкер мемлекеттік органның ұсынымдары мен ескертулерін орындамаған жағдайда, бұл тұтынушыға қатысты жіберілген маңызды заң бұзушылықтар болып, әкімшілік жауапкершілікке әкеп соғады. Мәселен, тұтынушылардың шағымдарын елемеу, тұтынушыны өзінің бұзылған құқықтарын қорғау мүмкіндіктері туралы хабардар етпеу, тауарды уақытылы алмаспау немесе ақшаны қайтару сияқты. Айыппұл мөлшері 10-нан 50 АЕК-ке дейін (26,5 мың теңгеден 132,5 мың теңгеге дейін)", - деп атап өтті Төребаев.

Сонымен қатар, Төребаевтың айтуынша, бүгінгі күні Қазақстанда халықтың құқығын қорғаудың сапалы деңгейі қамтамасыз етілмеген.

"Осылайша, әлеуметтік зерттеуге сәйкес, сұралғандардың 87%- ы тұтынушылар ретінде олардың құқықтары мен заңды мүдделерін бұзу фактісін растайды, бұл ретте 29%- ы жылына жеті рет бұзылған. Халықтың сұрауына сәйкес, 2018 жылы мемлекеттік органдарға деген сенім деңгейі 51% - ға төмендеген. Азаматтардың 64% - ы өз құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау тұрғысынан өз құқықтарын қорғалмағандығы туралы атап өтті. Әдетте, бұл бизнестің жазасыздығы мен кімнің дұрыс, кімнің кінәлі екенінің дәлеліне байланысты. Өз құқықтарын қорғау үшін уәкілетті мемлекеттік органдарға тұтынушылардың 11% ғана жүгінеді",-деді вице-министр.

Сот тәртібімен құқықтарды қорғауға келетін болсақ, сұралғандардың 48%- ы сот төрелігіне сенбейді, деді ол. Бұл ретте респонденттердің 16% тауардың құны жоғары болған жағдайда ғана сотта өз құқықтарын қорғауға дайын екен.

Следите за нашим Telegram - каналом, чтобы не пропустить самое актуальное
Комментарии отключены!
Вы можете оставить комментарий и увидеть мнения наших читателей на странице в facebook.
Подпишись прямо сейчас
Подписка на самые интересные новости из мира бизнеса
Подписаться
© Все права защищены - LS — ИНФОРМАЦИОННОЕ АГЕНТСТВО    Условия использования материалов
Наше издание предоставляет возможность всем участникам рынка высказать свое мнение по процессам, происходящим, как в экономике, так и на финансовом рынке.