Қазақстандық кәсіпкерлер- өндірушілерден бастап үй жанындағы дүкен иелеріне дейін өнімдерді міндетті таңбалаудың енгізілуіне қарсы шықты. Олар өз дәлелдерін баспасөз мәслихаты кезінде жеткiздi, деп хабарлайды LS.
Қазақстан өндірушілер және май одағы қауымдастығы альянсының басшысы Константин Невзоровтың айтуынша, ұйым аясында таңбалаудың өнім құнына әсері туралы есеп жүргізілді.
"Біз Альянс аясында сүт өнімдері бойынша осының бәрін есептедік. Сомалар көңілсіз болды. Шамамен 10%. Мұнда май өнімдерін, сүт компоненттерін, өсімдіктерден де тұратын өнімдерді қосуға болады. Онда да қауіпті жағдай бар", - деді Невзоров.
Ол президент Қасым-Жомарт Тоқаевтың тауарларды міндетті таңбалауды кейінге қалдыру қажеттігі туралы ұсынысын еске салды. Алайда, Невзоровтың айтуынша, қазір бұл процедураға жататын тауарлардың тізімі, керісінше, кеңеюде.
"Пилоттық жобалар біздің нарық жағдайында экономикалық тиімділікті қарапайым есептеусіз іске қосылады. Таңбалау үшін міндетті төлемдер тұтынушы көтеретін қосымша салық болып табылатынына назар аударғым келеді. Бастама толық қолда бар есепті қайталайды. Өркениетті елдердегідей таңбалаудың ерікті тәртібін сақтау қажет", - деп қосты спикер.
Оның айтуынша, таңбалаудың орындылығы өндірістен бөлшек саудаға дейін бағалануы тиіс. Компоненттердің бірінде проблемалардың болуы, ең алдымен, төлем қабілетсіздігін көрсетеді.
Сонымен қатар, Невзоров өндірушілердің міндетті таңбалауына қарсы техникалық аспектілерді атады.
"Тікелей таңбалауды қолдану жоғары технологиялық жабдықтардың таңбалау үшін бізге ұсынатын осы компоненттермен сәйкес келмеуіне байланысты өндірістік құю желілерінің жылдамдығын орта есеппен 10 есеге дейін төмендетеді", – деп Невзоров шағымданады.
Сонымен қатар, тұрақсыз интернет пен толық емес қамту жағдайды ушықтырады.
"Өндіруші үшін өндірістегі кез-келген ақаулық бүкіл желіні тоқтатуға мәжбүр болады. Бір сәтсіздікке байланысты бүкіл партияны жоюға тура келеді. Бұл бизнес пен өндірісті банкротқа ұшыратуы мүмкін", - деп түсіндірді сарапшы.
Оның айтуынша, үлкен көлемге байланысты орта және ірі бизнес жағдайында қолмен таңбалауға жол берілмейді.
Басқа ұсынысты алдын-ала белгілеу де мүмкін емес, өйткені өнімнің шығарылған уақыты мен оның партиясы қаптамаға тігілген, бұл өндіріс процесіне сәйкес келмеуі мүмкін. Бұдан басқа, Қазақстандағы қаптамалардың көпшілігі импорттық болып табылады.
Сондай-ақ, баспасөз мәслихатында "Вместе мы сила" кәсіпкерлер қауымдастығының төрағасы Эдиль Казакпаев сөз сөйледі. Спикер алкоголь өнімдеріне, құрамында қант бар сусындарға, сүт өнімдеріне және т. б. қатысты 2020-2021 жылдардағы пилоттық жобаларды тоқталды.
"Темекіні таңбалау бойынша бізде фискалдық деректерді беретін кассалық аппараттар бар. Енді біз осы "МПТ" жүйесінде – тауарларды таңбалау мен қадағалаудың ақпараттық жүйесінде тіркеуге тиіспіз. Біз ол жерде не байқауға болатынын әлі түсіне алмаймыз. Неліктен бұл жүйе электрондық шот-фактуралардың ақпараттық жүйесін қайталайды. Сондай-ақ, тауарларды толығымен жүкқұжат бойынша, өндірушіден немесе импорттаушыдан дистрибьюторлар арқылы көтерме саудагерлерге шығару бар. Және соңғы нүкте-реализаторлар. Бұл жерде біз тауарды жеке тұлғаларға сатамыз. Біз оны ешқайда апармаймыз", - деді Қазақпаев.
Ол таңбалау қосымша шығындарға әкеледі деп сендіреді. Дүкен иелеріне бухгалтерлер мен IT-мамандарды тарту қажет болады.
"Олардың таңбалау бойынша жұмыс бағдарламасы өте шикі, жиі сәтсіздіктер орын алуда. Біздің бес жыл бұрынғы кассалық машиналарымыз жөндеудi қажет етеді. Әдетте бұл екі-бес күнді, ал кейбір құрылғыларды бір айға дейін алады. Нәтижесінде, үйдің жанындағы дүкендер сияқты, біз де чектерді қағып, сатумен айналыса алмаймыз. Интернет істен шыққан жағдайда сол МКК тауарлық чектерді пайдалануды ұсынады. Сонда бұл жүйе бізге, шағын бизнесте не үшін қолданылады?"- спикер сауал тастап, ақпараттық жүйелердің деректеріне тәуелсіз аудит жүргізуді ұсынды.