Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев 24 тамызда Бакуге іс-сапармен келді. LS тілшісі Қазақстан мен Әзірбайжан арасындағы транзиттік әлеуетті кеңейту перспективалары туралы білді.
Қазақстандық жүк теміржол тасымалдаушылары қауымдастығының бас директоры Евгений Больгерттің айтуынша, екі ел айтарлықтай транзиттік әлеуетке ие, өйткені олар халықаралық көлік-логистикалық инфрақұрылымға кіретін және Қытайды Еуропамен байланыстыратын Транскаспий халықаралық көлік бағытының (ТХКБ) бөлігі болып табылады.
Больгерттің деректері бойынша, ТХКБ-нің жалпы өткізу қабілеті жылына шамамен 6 млн тоннаны құрайды, оның ішінде 80 мың ЖФЭ (жиырма фунттық эквивалент). Ол бұл бағыттың Қазақстаннан экспорттық жөнелтімдер үшін де маңызды екенін атап өтті.
"Қазақстан тарапынан инфрақұрылым Ақтау портының логистикалық қуаттылығымен ұсынылған, оның өткізу қабілеті жылына 15 млн тоннаны құрайды. Екінші қазақстандық порт жылына 6 млн тонна өткізу қабілеті бар құрық, оның құрылымына темір жол және автомобиль паромдық терминалдары кіреді. Оның Әзірбайжан Алят портымен паромдық байланысы бар", - деп түсіндірді спикер.
Больгерт ТХКБ-на кіретін елдер осы транзиттік дәліз бойынша жүк ағынының өсуіне мүдделі екенін айтты. Алайда, оның пікірінше, бұл үшін тараптардың әрқайсысындағы шектеулерді жою қажет.
Атап айтқанда, Қазақстанда транзиттік дәліздің стратегиялық маңызды учаскелерінде (Достық- Мойынты, Алматы торабы) темір жолдардың өткізу қабілеті шектеулі, Каспийдегі сауда флотының (паромдар, контейнер тасығыштар) тапшылығы, жүктерді контейнерлеудің төмен қарқыны және тағы басқалары бар. Ал Әзірбайжан тарапынан - порттық және қайта тиеу инфрақұрылымындағы тар жерлер, жылжымалы құрамның (фитингтік платформалардың) тапшылығы.
"Сонымен қатар, Каспий арқылы транзитті тиімді ұйымдастыру үшін көлік әкімшіліктерінің ішкі үйлестірілуі де, тарифтеу бөлігінде ТХКБ барлық қатысушыларының келісілуі де талап етіледі. Біз соңғы айларда екі жақта пайда болған "кептелістердің" куәсі болдық. Бұл аталған шектеулермен және халықаралық жеткізілім тізбегінің өзгеруі жағдайында балама болған транзиттік дәлізге жүктеменің артуымен байланысты", - деді сарапшы.
Оның айтуынша, 2022 жылдың бес айында ТХКБ бағыты бойынша 732,5 мың тонна жүк тасымалданды, бұл 2021 жылдың сәйкес кезеңіндегі тасымал көлемінен 2,5 есе артық. Осы жылға 3,2 млн тонна жоспарланған, оның ішінде 50 мың ЖФЭ.
"ТХКБ бағыты бойынша Қазақстан арқылы Әзірбайжан бағыты бойынша транзиттік және экспорттық жүк ағындары өтеді. Бірінші жартыжылдық жүк тасымалының оң динамикасын көрсетеді. Транскаспий бағыты Қара теңіз бассейні-Поти және Батуми порттарына, сондай - ақ Баку- Тбилиси- Карс теміржол бойындағы Мерсин және Стамбул түрік порттарына шығуға мүмкіндік береді. Сол жерден жүк бүкіл Еуропаға тарайды", - деп түйіндеді Е.Больгерт.
Анықтама
Негізгі логистикалық бағыттар:
Алтынкөл-Ақтау-Баку-Батуми / Поти-4 479 км
Алтынкөл-Ақтау-Баку-Карс- Стамбул-6 180 км